Rychlejší, šikovnější, hezčí a hlavně ještě modernější! Zcela nová aplikace je tu a sní spoustu nových funkcí a úprav.

Nasazení této verze je naplánováno na 1.1.2022

V souvislosti s tím je naplánována odstávka aplikace na celý den 31.12.2021.

Nový ceník

Jak jsem již psal v průběhu října na vaše emaily, stávám se od 1.1.2022 plátcem DPH a adekvátně dle toho budou také navýšeny poplatky za aplikaci. Cena bez DPH zůstává „stejná“ jako je aktuální. Cena s DPH tedy bude 70Kč měsíčně a při platbě na rok a více to bude 60Kč měsíčně.

Změny v aplikaci ve zkratce

Pro ty, kteří nemají čas pročítat se všemi změnami detailně, tu mám stručný seznam všech podstatných i méně podstatných změn, které nová verze přinese:

  • více bankovních účtů
  • upravený vzhled aplikace
  • nový základní vzhled dokladů
  • možnost větší úpravy vzhledu dokladů – barvy a písmo
  • nový typ dokladu – příjmový pokladní doklad
  • nyní lze přímo při zadávání úhrady nechat automaticky vystavit daňový doklad či pokladní příjmový doklad
  • nový seznam vystavených dokladů
  • vylepšená podpora PWA
  • import ceníku a kontaktů z csv souborů
  • větší variabilita při definici číselných řad
  • dynamické zástupné symboly lze používat i v šablonách
  • netisknutelná poznámka u položky ceníku
  • netisknutelné označení firmy pro lepší identifikaci
  • více emailových adres u kontaktů
  • slevy a přirážky u položek dokladu
  • podstatné zrychlení a zvýšení stability celé aplikace
  • a mnoho dalších drobných úprav…

Delší verze pro opravdu zvídavé uživatele

Nejsem příliš zvyklý psát veřejně, tak prosím umluvte mou neformální formu. Kolega, co mi občas pomáhá s marketingovými texty to prostě nebude číst…

Více bankovních účtů

V nastavení si můžete vytvořit několik bankovních účtů k různým měnám a zvolit výchozí bankovní účet, kerý se bude automaticky vkládat na doklady s typem úhrady „bankovním převodem“. Aplikace samozřejmě umožňuje stejně jednoduše účet změnit kliknutím do pole s číslem účtu a reaguje také na změnu měny dokladu.

Nový vzhled aplikace a dokladů

Aplikace dostala mírné „zaoblení“ a vylepšenou responsivitu (mobilní zobrazení). Zároveň byl nastaven limit pro šířku aplikace, jelikož původní design přes 100% šířku byl na 4K monitorech opravdu bolestivý zážitek. U dokladů jsem vycházel ze starého návrhu, který byl tak úspěšný, že jej dokonce okopíroval jeden z konkurencčních projektů 1:1 a jiná konkurence z něj očividně čerpala základ pro svoje doklady. „Konkurenční“ je zde čistě rozlišovací označení a kdyby se někdo ptal, proč zrovna oni jsou Bčko, tak protože technologicky zamrzli v minulém století. K tomu všemu vám přibyla možnost změnit si v nastavení základní barvy pozadí a textů včetně písma.

Nový seznam vystavených dokladů

Kromě celkového vzhledu došlo i k úpravě struktury navigace a větší úpravě seznamu vystavených dokladů. Velkou změnou je především zobrazení celkové sumy vyfiltrovaných dokladů a s tím spojená možnost zobrazení různých typů dokladů v jednom výpisu.

Nový typ dokladu – pokladní příjmový doklad

Určitě si všimnete některých změn především při vystavování daňových dokladů a vyúčtovacích faktur. Součástí těchto procesů se musel stát právě i příjmový pokladní doklad. Při zadávání úhrad lze nechat automaticky doklad vytvořit nebo jej můžete nechat vytvořit až následně z již zadané úhrady.

Vylepšená podpora PWA

Mnozí z vás využívají tuto aplikaci jako PWA. Máte aplikaci uloženou na ploše svého telefonu a ta se jeví jako nativní aplikace, kterou si instalujete z obchodu s aplikacemi. Nově se vám apliakce bude také sama obnovovat, když přijde nová verze a také bych rád jako další krok nahodil push notifikace.

Větší variabilita při definici číselných řad

Číselné řady nejsou již pevně dané a můžete si naprosto libovolně napsat vlastní „algoritmus“ pomocí dynamických zástupných znaků pro roky, měsíce a čpořadová čísla dokladů. Někteří z vás měli občas problém při přešíslovávání dokladů na přelomu roku. Tak to už vám problémy nikdy dělat nebude.

Dynamické zástupné symboly v šablonách

To, co bylo výsadou pouze u pravidelných faktur, můžete nyní využívat i u šablon. Do šablony si tedy například vložíte symbol pro aktuální období a jakmile ze šablony vystavíte fakturu, tak se vám automaticky nahradí správným údajem.

Netisknutelná poznámka u položek ceníku

Do tohoto textu si můžete napsat například rozlišovací texty položek nebo data platnosti cen. Texty se vám objeví při zadávání položek na dokladu.

Netisknutelné označení firmy pro lepší identifikaci

Někteří z vás využívají více firem s podobnými názvy a není na první pohled zřejmé, kterou máte vybranou. toto označení vám ulehčí rozlišování, jelikož to bude to, co se zobrazí v pravém horním rohu u vybrané firmy.

Více emailových adres u kontaktů

Tato funkce šla určitým skrytým způsobem používat i doteď, ale nyní bude přístupná všem a můžete tak doklady na jedno klinutí rozeslat na více kontaktů vašeho klienta.

Slevy a přirážky na položkách dokladu

U dokladu si nově můžete zapnout slevy a přirážky u jednotlivých položek. Při jejich zadávání si samozřejmě můžete vybrat mezi relativní (procentuální) a absolutní částkou. Použití slevy a přirážek lze nastavit jako výchozí hodnotu u všech dokladů.

Zrychlení a zvýšená stabilita aplikace

Toto bylo jedním z hlavních důvodů k přepracování celé aplikace od základů. A považuji to také za podstatný krok k dalším vylepšením, která budou následovat.

A co je tedy v plánu dál?

Následující seznam jsou věci, na které jsem narazil při vývoji nové aplikace, ale nestihnu je zpracovat do konce roku. Některé záležitosti jako opravné doklady jdou nyní vytvořit „ohnutím“ stavajících nástrojů, ale určitě plánuji jejich implementaci pro jednodušší vytváření. Uvítám, jakoukoliv diskuzi či návrhy pod příspěvkem této novinky na facebooku. Nevím kdy se k tomu všemu dostanu a jako obvykle nechci slibovat žádné termíny, které bych nemusel splnit. Je ale možné, že se něco stihne ještě do konce roku.

  • import z mPohoda
  • opravné doklady – dobropisy
  • push notifikace – (bohužel zatím zřejmě bez podpory pro iOS)
  • přenesená daňová povinnost
  • možnost odesílání emailů „jakoby přímo z vaší schránky“ – DKIM
  • veřejná stránka dokladu
  • nový web??? – tohle vám nic užitečného nepřinese, ale bylo by to hezké.
  1. Dobrý den Lukáši, děkuji za novinky. Už se těším, abych mohl vyzkoušet Fakturyon 3.0
    Věřím, že to jistě není jednoduché vše zapracovat. Držím palce. Roman MARTINI


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *