Pokud odesílate emaily s doklady přímo v aplikaci, jsou tyto doručovány z adresy noreply@fakturyon.cz. Váš email je v tomto případě nastaven v poli pro odpověď. To znamená, že jakmile dá příjemce odpovědět na email, vloží se mu do vytvořené zprávy váš email. V ojedinělých případech se může stát, že příjemce nepoužije funkci “Odpovědět” a zkopíruje adresu odesíletele (tedy noreply@fakturyon.cz) do nové zprávy. V takovém případě jsou zprávy pravidelně přeposílány opět na váš email, ale zase z adresy noreply@fakturyon.cz. Případná konverzace se tak může stát mírně nepřehledná.
Tento stav je konečný v případě emailů na veřejných emailových serverech typu gmail.com nebo seznam.cz.
Vlastní doména #
Pokud ale máte vlastní doménu a přístup k nastavení DNS záznamů, můžete si nastavit tzv. SPF záznam, a zprávy budou moct být odesílány jakoby přímo z vaší adresy. Takže vaše adrese nabude pouze v poli pro odpově’d, ale také ve zprávě bude figurovat jako odesílatel.
V nastavení aplikace pod SPF můžete toto nastavení povolit. Doména se bere automaticky z emailu, který máte nastaven, jako hlavní email u firmy, ze kterého budou odcházet všechny doklady. Následně musíte nastavit DNS záznam na vaší doméně následovně:
Název: vasedomena.cz Text: v=spf1 ip4:78.47.38.59 ~all
Název je obvykle vaše doména a někteří poskytovatelé ji zkratkovitě nahrazují znakem @.
A to je vše. Jakmile aplikace zkontroluje správně nastavení záznamů, uvidíte na stejné stránce s nastavením potvrzení, že již můžete odesílat emaily z vlastní domény.